de meestgestelde vragen op een rij

Vraag & antwoord

Heeft u een vraag? U bent niet de enige!

We krijgen regelmatig dezelfde vragen binnen, logisch ook. Daarom hebben we de meestgestelde voor u gebundeld in deze handige lijst met vragen en antwoorden.

Klik op een vraag hieronder en ontdek direct het antwoord.

Staat uw vraag er niet tussen? Laat het ons gerust weten, we helpen u graag verder.

Op en Neer Diemen - planner -groot

Kan ik mij al inschrijven?

Ja. We starten met een korte proefperiode van een paar weken waarin we twee dagen in de week gaan rijden. Daarna gaan we 5 dagen per week rijden (maandag tot en met vrijdag)

Kan ik overal naartoe?

Binnen de Gemeente Diemen wel, daarbuiten rijden we niet. Wilt u ver vervoerd worden naar bijvoorbeeld een ziekenhuis, dan kunt u een beroep doen op Diemen voor Elkaar of de WMO.

Wat kost het?

€1,50 per rit , dus €3 voor een retour.

Mag ik iemand meenemen?

Max. 1 persoon en alleen als die persoon tegelijk met u in- en uitstapt.

Hoe moet ik betalen?

U kunt niet contant betalen. Via de website kunt u een soort (digitale) strippenkaart aanschaffen.

De rit wordt automatisch afgerekend als u reserveert. Per rit wordt een strip van de strippenkaart afgeschreven. Voor heen en terug dus twee strippen

Waarom kost het in Amsterdam maar €1?

Daar rijden ze met Canta’s. Wij rijden met een auto.

Wanneer moet ik mijn rit reserveren?

Dat kan ieder moment. Soms is er nog plek op dezelfde dag, maar de kans op succes is groter als u (ruim) van tevoren reserveert.

Ik wil alleen wat ophalen. Kan dat in 1 rit?

Nee. U reserveert dan 2 ritten achter elkaar. Als u met 30 minuten weer thuis bent, wordt er maar 1 strip afgerekend. Anders gewoon twee.

Kan ik mijn rit ook annuleren?

Liever niet natuurlijk, maar soms kan het nodig zijn. Als dat zo is, bel dan de planning  op 020 722 5 111 om door te geven dat uw rit komt te vervallen.

Moet ik betalen als ik mijn rit annuleer?

Als u twee uur voor de geplande tijd afbelt, worden de strippen niet afgeschreven en hoeft u dus niets te betalen. Als u op het laatste moment afzegt, wordt de rit wél in rekening gebracht.

Hoeveel reserveringen kan ik open hebben staan?

U kunt maximaal 3 ritten (‘retourtjes’) reserveren. Tenzij er sprake is van een heel speciale situatie. Als er volgens u sprake is van een speciale situatie bespreek dat dan met de planning (020 722 5 111), of stuur een mail naar info@openneerdiemen.nl.

Mag mijn hond/poes/marmot/goudvis ook mee?

Een huisdier mag alleen mee als die in een gesloten mand of tas zit die u zelf tilt.

Mag mijn hulphond mee?

Uiteraard is uw hulphond welkom.